Zapp, R4TW, Funkadelic Jamiroquai, Sinclair, TLC Janet Jackson, Macy Gray, Rick James Juan Rozzof, M, Basement Jax More And more And more And more And more Ahhhh!

Zapp

Zapp

Produced by Roger and Zapp Troutman, 1980.

Hits:
Funky Bounce
Brand New Player

 

Zapp Vol III

Zapp II.

Produced by Roger and Zapp Troutman, 1982.

Hits:
Dancefloor
Doo Wa Ditty

Zapp


Zapp est un groupe à part sur la planète funk. Culte et populaire à la fois. Bien avant la techno-dance industrialisée que nous connaissons depuis 1998, Zapp introduisait la Talk Box, outil permettant cette transformation vocale qui métamorphose la voix humaine en hypnose robotique. Grâce à la Talk Box, le groupe vas s'offrir, sous l'égide de son chef Roger Troutman, une odyssée fantastique sur les pistes de danse de la planète. Un swing imparable orne la discographie du groupe, mélant Blues-Rock et Funk cybernetique avant l'heure avec un bonheur inavouable mais toujours humble. Sans mégalomanie, Zapp a fait triompher un son digital que les minets de Daft Punk et autres techno-amateurs ont récupéré sans efforts. Si Zapp a pu influencer Prince, ce dernier à eu une influence plus que remarquable sur leur quatrième album. Zapp IV est démontre une quasi adoration pour le "style" Prince de 1982 à 1984, preuve du séisme qu'ont provoqué les productions pourpres des 80's.
A noter que le Zapp Vol. II est très difficile à trouver, et d'après les fans, c'est le meilleur.

Longtime before the techno-dance we already know since 1998, Zapp introduced the Talk Box, a machine provoking a vocal effect that transforms human voice into a hypnotic robotic voice. Along with the Talk Box, Roger Troutman created tracks that will make the discos go crazy all over the world, making the crowds dancing to a strange mix of Blues, Rock and upfront cyber-Funk.
Without any megalomania, Zapp has made a triumph with its digital style, making the band popular and cult.
If Zapp might have influenced Prince, the early 80's Prince really influenced the Volume IV Zapp album. Zapp IV is deadly princey, Prince is even mentioned and it sometimes sounds like a perfect could-have-been-produced-by-Prince. But it's absolutly not, proof of the volcanic impact that Purple sound had in those years.


Zapp IV U

Zapp IV

Produced by Roger and Zapp Troutman, 1984

Hits:
It doesn't really Matter
Computer Love
Itchin' For Your Twitchin'
Radio people
Ja Ready To Rock

 

R4TW

Directed by RFTW, 1985.

Hits:
Oh Sheila
Digital Display
Ceramic Girl

Ready For The World

Un groupe du Michigan, qui a additionné les tubes au Top 10 en deux albums. Signés sur MCA, aucun lien de famille avec Prince, si ce n'est la musique, définitivement imprégnée du Funk-Rock de Prince. Melvin Ryley, avec sa voie en or très Soul, surf avec distinction sur des nappes tantôt électro funk, tantôt rock, des plus puissantes. Les morceaux des deux premiers albums (très similaires dans le style) s'enchaînent sans défaillir en efficacité. C'est ça Ready For The World : du gentil macho romantique électrisé qui réussie l'exploit du minimalisme parfait avec "I'm The One Who Loves You", beauté touchante que Prince doit avoir enragé de n'avoir pas écrit…
Les albums suivants sont à la hauteur du post Funk-Rock : sans grand intérêt, le Rap pointait alors le bout de son nez…
Une compilation "Oh Sheila Greatest Hits" est sortie en 1993. Tous ces cd sont dispos sur le net, ok ?

A Michigan Funk band, Ready for the World had a pair of number one R&B hits in the 80s for MCA. Riley, Gordon Strozier, Gregory Potts, Willie Triplett, John Eaton, and Gerald Valentine began on their own Blue Lake label. From 1984, the songs "Tonight", "Deep Inside Your Love", the mega hit "Oh Sheila" (dedicated to Sheila E), the fantastic "Digital Display," to 1986 with "Love You Down", the band was very popular, with a princey orientation.
Straight Down to Business, in 1991, was their most recent release.
This is definitly a "purple" Band, especialy with "I'm The One Who Loves You" and "Some People Don't Care" that Prince could have written.
"Oh Sheila Greatest Hits", realeased in 1993, is a Best Of RFTW and is avalaible online.


Long Time Coming

Directed by RFTW, 1986.

Hits:
Long Time Coming
Mary Goes Roun
Some People Don't Care

 

Hits:
She's Like Candy
Word Up
She's Strange

Cameo

Il parait que Cameo cassait la baraque funk en 1980 avec Cameosis, album légendaire.
En 1985, Cameo récidive avec les tube "Word Up" et "She's Like Candy", princiers et clinquants à souhaits dans le phrasé et le beat, mais pure Funk dans le feeling.
Cache-sexes en plastique noir, cuissardes et coupes en brosse des années pop, Cameo rassemble tous les grands frappeurs de pistes de danse.
Les versions maxi prolongent le plaisir, c'est l'euphorie en stéréo. Cameo, c'est pas du pipo !

Cameo exploded the funk bomb in 1980 with Cameosis. In 1985, Cameo did it again with "Word Up"and"She's Like Candy", princey and sophisticated with slaping beats.
Black plastic panties, leather and short haircut, Cameo was a solid disco killer with many Billiboards hits.
Extended versions in stereo makes the funky euphoria longer. Cameo is a blasting pure funk reference!


Greatest Funkin' Hits

Produced by Georges Clinton

Hits:
One Nation Under The Groove
Flash Light
Electric Spanking Babies
Do Fries Go With That Chips?

 

How Late Do U Have 2BB4UR Absent

Produced by Georges Clinton, 2005

Hits:
Bounce 2 This
Can U Paradigm

 

 

Funkadelic - Parliament - George Clinton

Mélangeant Rock psychédélique des années 60 et Blues, Funkadelic est à l'origine d'une sorte de Féderation "P-Fonk", pure-funk.
Auparavent, George Clinton officiait dans son groupe Parliament. Parliament enregistre plusieurs succès durant 1967, puis Billy Nelson suggère de créer Funkadelic, l'inspiration accrue par le LSD et la culture psychédelique. Clinton forme donc Funkadelic et en 1970 sort l'album éponyme.
Les cinq membres de Funkadelic créent une curieuse confusion avec Parliament, semblant ne faire qu'un seul et même groupe. Le second album de Funkadelic démontre clairement les influences classiques et l'essor du synthésizer durant les 70's, créant un jazz-fusion inspiré typique du P-Funk.
Après leur troisième album, Bootsy Collins rejoint la bande et Funkadelic est signé par Warner Bros. En 1975 le groupe livre son fantastique "Hardcore Jollies". En 1977, Funkadelic enregistre son désormais classique "One Nation Under The Groove" tandis que Parliament cartone avec "Flash Light"… "Aqua Boogie "atteindra le disque de platine. Cette schysophrenie musicale de George Clinton est un modèle qui a activement inspiré Prince.
Jusqu"en 1977, les deux groupes surfent sur l'or. Les membres originaux de Parliament , Fuzzy Haskins, Calvin Le Simon et Grady Thomas quittent la P-Funk Organisation pour créer leur label. 1981, avec "Connections and Disconnections" Funkadelic remet ça mais en 1980, Clinton a déjà délaissé Parliament et Funkadelic (mais pas les musiciens) pour commencer sa carrière solo avec "Computer Games" en 1982. Hélas, les 80's dédaignent le P.Funk , lié aux ringardes 70's , et le succès se fait la malle…
Mais c'est dés 1989 que Prince tend la main à un Georges Clinton abandonné et perdu par la drogue avec sa participation au projet Grafity Bridge et l'album Smell My Fingers. Ainsi, c'est un George Clinton résuccité qui percute le funk aux Gramy Awards 2004 entouré de deux géénrations funk : EWAF et Outkast !Au début des années 90 Dr. Dre et Warren G réssucitent le plus grand groupe Funk des 80's et de nouveaux funk-rockers (Primus et Red Hot Chili Pepper) rétablissient le statut royal de Clinton & co, une des forces les plus importantes de l'histoire de la musiqu
e noire.

2005,George Clinton & the P-Funk All Stars sort son 9ème album, le double CD 2bb4ur, avec la participation de Prince à la guitar et l'emprunt du morceau Clintonien Princier "Can U Paradigm". Peut-être pas plus de 5 titres sont supers voir ok. Le reste c'est de la soupe indigeste rap, R&B totalement inutile. Le P-Funk serait-il définitivement mort ?

Released in 1970, Funkadelic's self-titled debut album listed only producer Clinton and the five members of Funkadelic. Just after the release of their third album, "Maggot Brain", P-Funk added yet another big contributor, Bootsy Collins.
Funkadelic moved to Warner Bros in 1975 and delivered its major-label debut "Hardcore Jollies" one year later to lackluster sales and reviews. The same year, Westbound raided its vaults and countered with Tales of Kidd Funkadelic. Ironically, the album did better than Hardcore Jollies and included an R&B Top 30 single, "Undisco Kidd."
In 1977, Westbound released The Best of the Early Years while Funkadelic recorded what became its masterpiece (and arguably the best P-Funk release ever), 1978's One Nation Under a Groove. During the most successful year in Parliament/Funkadelic history, Parliament hit the charts first with "Flash Light," P-Funk's first R&B number one. "Aqua Boogie" would hit number one as well late in the year, but Funkadelic's title track to One Nation Under a Groove spent six weeks at the top spot on the R&B charts during the summer. The album, which reflected a growing consistency in styles between Parliament and Funkadelic, became the first Funkadelic LP to reach platinum (the same year that Parliament's Funkentelechy Vs. the Placebo Syndrome did the same).
In 1979, Funkadelic's "(Not Just) Knee Deep" hit number one as well, and its album (Uncle Jam Wants You) reached gold status. At just the point that Funkadelic appeared to be at the top of its powers, the band began to unravel. In early 1981, they hit the R&B charts with a single called "Connections and Disconnections," recorded as Funkadelic. To confuse matters more, the original Funkadelic appeared on the charts at the same time, with the title track to The Electric Spanking of War Babies. This schysophrenia has actively inspired Prince.
During 1980, Clinton began to be weighed down by legal difficulties arising from Polygram's acquisition of Parliament's label, Casablanca. Jettisoning both the Parliament and Funkadelic names (but not the musicians), Clinton began his solo career with 1982's Computer Games. He and many former Parliament/Funkadelic members continued to tour and record throughout the '80s as the P.Funk All Stars, but the decade's disdain of everything to do with the '70s resulted in critical and commercial neglect for the world's biggest funk band, especially one which in part had spawned the sound of disco. During the early '90s, the rise of funk-inspired rap (courtesy of Digital Underground, In 1989, Prince saved George Clinton from chaos with his Grafity Bridge collaboration and signed him on his label Paisley park for the new album "Small My Fingers".
Dr. Dre and Warren G.) and funk-rock (Primus and Red Hot Chili Peppers) re-established the status of Clinton & co., one of the most important forces in the recent history of black music.
Gramy Awards 2004: George Clinton funks the house along with 2 funk generations: AWAF and Outkast.

2005, George Clinton & the P-Funk All Stars releases his 9th album, the double CD 2bb4ur, with Prince playing some guitar and the Clintonian title "Can U Paradigm" signed by Prince. Maybe about 5 tracks are great or ok. The rest is bad rap, R&B and totally useless material. Is P-Funk dead? .

next, avance