Zapp, R4TW, Funkadelic Jamiroquai, Sinclair, TLC Janet Jackson, Macy Gray, Rick James Juan Rozzof, M, Basement Jax More And more And more And more And more Ahhhh!

JANET JACKSON

Janet Jackson

1982
Hits:
Fast Girls

 

control

Control

1985
Produced by Jimy Jam and Terry Lewis.1986.

Hits:
What Have You done For Me lately
Control
The Pleasure principle

 

RYTHM NATION 1814

1989
Produced by Jimy Jam and Terry Lewis

Hits:
Rythm Nation
All Right

 

Janet Jackson

Janet Jackson 2001

La petite Janet est certainement la plus douée de tous les Jackson. A l'heure où son frère semble s'être perdu dans un labyrinte de Parc d'attraction, sordideJanet explose les ventes et a droit à tous les hommages, dont le désormais fameux premier MTV Icon, diffusé en mars 2001, pour ses 40 ans.
Ne nous attardons pas sur ses débuts dans les séries TV Arnold et Willy, Fame etc. Le minois de la Janet est tout aussi affolant lorsqu'elle pousse la chansonette. Son premier album, Janet, déjà très New Funk, est plutôt bien produit, et inclue la chanson Fast Girl écrite par Jesse Jhonson, ex guitariste de Prince !
Il aura fallu de serieux agitateurs pour dévoiler le véritable potentiel de la fille : ce n'est ni plus ni moins les meilleurs producteurs de New Funck des 90's : Jimy Jam et Terry Lewis. Ceux-là même du groupe The Time, LE groupe de Prince ! Signe des temps, la plus douée des Jackson est aspirée par le New Funk ravageur de Minéapolis !
Control cartonne des mois durant dans tous les charts, Rythm Nation frappe encore plus fort tant au niveau des ventes que du contenu et des mémorables chorégraphies de ses clips vidéos.
Janet est un album qui poursuit la lente initiation de Janet (aux plaisirs et à l'afirmation de sa féminité).
Velvet Rope rompt brutalement le lien avec le New Funk pour s'enfoncer dans un Trip-Hop bruitiste pas forcément heureux mais qui a le mérite de refaire parler de la grande Joni Mitchel avec le sample de Till It's Gone.
Aujjourd'hui, le corps d'ébène élancé savoure son succès toujours au rendez-vous. Cette fille, comme le MTV Icon et la présence camouflée de Prince lors de la reprise de Macey Grey l'ont démontré, restera comme un des meilleurs combatant pour le New Funk planétaire. Et son duo avec Duggy un des meilleurs du Rap.
2005 fut son premier echec cuisant avec Bonita. That's The End ?

Janet Jackson certainly is one of the most gifted of the Jackson Family. Actualy, Michael Jackson is lost in the labyrinth of Wako-Mad-Land, while Janet is at the top of the charts and recieves the honors she deserves. The first MTV Icon was dedicated to her for her 40th aniversary.
The teenage Janet made prety nice apearances in the CBS TV sitcom Good Times, and more high-profile television work soon followed in Different Strokes and Fame. But let's concentrate on the performances. If the first LP was already a New Funk album, with a song Fast Girl composed by Jesse Jhonson, once Prince's guitarist, Control is loudly Purplelised! The producers Jimy Jam and Terry Lewis from The Time, the ultimate Prince 80's Boy's Band,are the best New Funk makers around : Cherelle, a great anthem (Encore!), and they are kids of the most anti-Jackson star on earth : Prince.
Control is a massivesuccess packed with mega hits. You know what? The next LP will make a bigger success. Rythm Nation is powerfull and full of meanings.
Janet is a woman, now. Velvet Rope is a strange attempt to go deeper underground. Trip-Hop and noisy soft-House, probably the kind of depressed album of every artist after massive success.
All For Youis going back to the funky and Dance Music roots. The great first MTV Icon with the secret Prince appearance in the Macy Gray performance shows that the girl is definitly one of the best New Funk soldier on earth.
2005 comes with Bonita, her first dramatic failure. That's the end?

 

JANET

1993
Hits:
That"s The Way Love Goes,
The Love We'll Never Do Without You,
Again

VELVET ROPE

.

1997
Hits:
Till It's Gone,
I Get So Lonel
y

 

all for you

2001
Hits:
All For You

 

Bonita

2004

 

 

ON HOW LIFE IS

2000
Produced by Andrew Slater

Hits :
I Can't Wait To
Meetchu

 

The ID

2001

The Trouble With Being Myself

2003

MACY GRAY

Macy Gray est la dernière black Soul Queen très tendance dans les lounges… Son mérite est de prendre ses sources dans la Soul des années 60 et directement dans l'album Lovesexy de Prince ! Son premier album est tout ce qu'il y a d'ordinaire dans l'horizon Groove actuel, mais son premier single tient haut la perche dans le style Diva Soul féministe ! Puis, comment ne pas voulloir l'encourager après une performance comme celle du MTV Icon, avec un groupe à faire pâlir Mazarati !
Le guitariste avec la moumoutte orange et des lunettes zarbi, c'était le p'tit Prince ! Il n'y a plus qu'à esperer que le maître donne quelques leçons à la gamine. Qu'elle commence d'abord par un serieux relookage : on dirais une vraie fermière de chez Disney !
Elle travail ensuite avec Santana, sur « Shaman », avant de sortir son propre opus, « The trouble With Being Myself ». nous livre un second album en 2001 The ID. On retrouve My Nutmeg Phantasy, sur la BO de Spiderman en 2002. En 2003, elle revient avec un album complet et produit par le célébrissime Dallas Austin. Il s'intitule The Trouble With Being Myself et contient de nombreux featurings, dont celui de Beck à la guitare.
Macy Gray fait son come back en mars 2007 avec Big.

"… Life" takes its sources in the '60s Stax singles and Prince Lovesexy period (complicated melodies and heavy trumpets), and sounds like a crazy jam session. The problem is, however, that there aren't enough songs to hold it together.
On cuts like "Sex-o-matic Venus Freak and I Can't Wait to Meetchu, Gray offers a strange cacophony made of bass and trumpets jams. Eventually, Life settles down to deliver some actual music Still, a dramatic number about waiting for a lover, and A Moment to Myself, is nice. There just isn't anything to distinguish them from anything else that can be found around.
The record sounds like a mess, Life never takes off, regardless of its interesting take on old-school soul. Gray has great potentials— the MTV Icon performance was a blasting princey bomb, but the only thing one can hope is that she learns some tricks from the Artist.
The Id, must answer to this. Over the course of Gray's second album, the novelty of her vocal style is somewhat tempered by her limited range. The album's many eclectic singles stand strong. Gray's album also benefits from a host of R&B and hip-hop guests, including Slick Rick, Sunshine Anderson, Angie Stone, Mos Def, and most notably Erykah Badu, who supports Gray on "Sweet Baby," a moving uptempo ballad that easily rivals the best that '70s soul has to offer. Macy Gray continues to wave her R&B freak flag while digging deep in the trenches of the vividly real
Big is helmed by Black Eyed Peas frontman, will.i.am, and features collaborations with Fergie, Justin Timberlake and Natalie Cole.

 

Big

2007



street songs

1981
Produced by Rick James

Hits:
Give It To Me Baby
SuperFreak

RICK JAMES

L'un des pilliers du Funk électronique est décédé en 2004. Des 60's aux 70's post disco, Rick James, James Ambrose Jhonson de son vrai nom, avait tout l'attiraille du mauvais garçon P-Funk : look sky "puputte" et son froidement Funk-Rock. Bercé par le Jazz, le Rock & Roll rétro, Rick se laisse attraper par le Funk de Funkadelic, et aidé de quelques drogues douces (qu'il appel Mary Jane), enchaine quelques standards connus désormais de tous… Même Thriller est inspiré d'un de ses tubes (la basse de Give It To Me Baby).
Quand Prince était au sommet avec Purple Rain, une curieuse haine tenace regnait entre les deux vilains garçons. Prince ne l'a jamais invité nul part, à croire qu'il trouve répugnant de semer des idées géniales sur un sol si aride… Rick James est pourtant certainement l'un de ceux qui a le moins vollé sa place sur la Guestlist…

Rick James (James Ambrose Jhonson is his real name) is a pillar of Pfunk Music, he died in 2004. He's the prototype of nasty funky man : sex, drug and electronic funk!His famous LP Street Songs in 1981 marked the peak of his career. Two big hits Give It To Me Baby reaching number 1 R&B and Super Freak making it to number 3 R&B. Quincy Jones himself has admitted that he was inspired by the bass line in Give It To Me Baby when making Thriller for Michael Jackson. Super Freak climbed to number 16 on the pop chart and must be considered his biggest cross over hit. It is included on most 70's compilations. The dust was wiped off it in 1991 when M.C. Hammer looped it on his largest selling hit U Can't Touch This. Despite Prince doesn't seem to apreciate the man, Rick James deserves he's place on the guestlist as a great precursor of electronic Funk.

next, avance